Quizzer kan være rigtig god marketing

I dag handler det som virksomhed oftest om at være ekstra gode digitalt, hvis man ønsker at skabe værdi til sin virksomhed gennem sin online tilstedeværelse. For det første er en masse private mennesker derude med til at fylde de forskellige sociale medie-feeds op med deres egne opdateringer, billeder og videoer. Dertil er en masse virksomheder – hvis ikke næsten alle – at finde i dag på de sociale medier. Dette enten på Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat og/eller Twitter. Der er altså rigtig mange, som kæmper om folks opmærksomhed i disse feeds. Derfor skal man virksomhed også være hammer god, hvis man selv skal “vinde” en masse online blandt alle de andre, som også kæmper om folks opmærksomhed. I denne henseende kan det handle om, at man skal være ekstra god til at skabe materiale, som går viralt, således en masse personer ser det. Snakker vi nemlig om organiske posts på sociale medier, er algoritmerne hårde ved os, idet en meget lille del af vores følgere kommer til at se vores indhold, medmindre det er populært.

I forhold til at skabe indhold, der når ud til mange, er sådan noget som en marketing quiz oplagt at benytte sig af. Det her med at lave spørgsmål eller deciderede quizzer på sociale medier kan ofte generere en masse interaktion for ens følgere. Bemærker algoritmen på de forskellige sociale medier, at man interagerer med din quiz, lader de nemlig markant flere folk se din opdatering, og således ender du med at nå ud til rigtig mange.

Relaterede artikler